Ibland kan man få något fel i huvudet, nånting snappar inom en o man kan komma på de smartaste (eller så uppfattar man dem vara då) idéer och det hemska e man börjar fullfölja dem.

Förra söndagen hade jag trampat på en lego för mycket och bestämde att nu sablar ska de städas, bra o kreativ tanke. Men varifrån fick jag idén att gå genom mina skåp? Vete fan de.

Men jag började att rota igenom alla mina skåp, eftersom jag bott ett helt år här och inte orkat packa upp mitt flyttlass ännu så nu gjorde jag det, hittade en hel del intressanta saker, såsom ett halvt paket newborn blöjor, dem gör jag inget med, jag har ingen att reproducera mig med och å andra sidan föga intresse för det heller så jag donerade dem till mina tillfälliga barnbarn dvs flickornas dockor.

Sen hittade jag choklad från sekelskiftet, frågan lyder hur i helsike har jag kunnat spara choklad så länge?!

Men det lustigaste jag hittade var exets svettiga skjorta... den kommer jag inte att återlämna, pilutta honom... jag doftade en stund på den och saknade honom i typ en nanosekund sen gick det över och jag konstaterade att skjortan luktade illa.

En annan positiv grej var hittande av minst 10 000 tamponger och ytterligare 5000 bindor i väskor o sånt, mycket bra.

Men nu har jag städat i säkert 4 dagar och än så länge närmar vi oss inte mållinjen, o varje gång det känns som om vi snart är framme så släpar nåndera av mina prinsessor en vass lego under min fot o vi är tillbaks på ruta 1. Därför har jag lagt upp en strategi, jag skall tammetusan njuta av en legofri zon när flickorna är 2 veckor på semester hos sin papp... farmor menar jag. Så på söndag skall jag och flickorna städa upp alla leksaker, vi skall packa väskan, sen när de sover skall jag städa bort fingeravtryckena från tv:n och när jag kommer hem på måndag kväll så kan jag se på en kladdfri tv i 2 veckor, vilken lyx alltså. Ingen sandlåda i tamburen, ingen mat på golven, inga leksaker överallt, inga småbyxor eller strumpor under soffan, oj vad de ska bli skönt... så skönt så skönt, det kallar jag vardagslyx. Plus att jag skall fara med cykel och utforska mitt hemområde, eftersom jag aldrig gjort det förut. Jag kanske hittar nåt intressant och jag får motion... mycket bra.

 

Gällande dieten, så jag har störtat första gången idag, jag åt en pepparkaka. jag skäms faktist. jätte mycke.