Nu är det tre långa dagar ledighet framför mig, och jag skall sova, städa, göra skoluppgifter och slappa eventuellt gå på bio allena för så patetisk är jag.

Men till min rubrik, jag har varit en bok på ett levande bibliotek, och för övrigt så kan sägas att jag var mest lånad tätt följd av polisen och lesbon... Så vad innebär det?

Ett levande bibliotek går ut på att man får låna sin fördom, en grupp med människor som representerar en befolkningsgrupp som folk som känt har fördomar för samlas, och människorna får komma och "låna" en person och prata med denne i 20minuter och kanske på så vis bryts fördomar.

Igår fanns det bland annat en rysse, ett jehovas vittne, en lestadian, en mörkhyad, en modell etc på Åbo stadsbibliotek, min titel var, Ung studerande mamma.

Jag fick prata med många olika sorters människor och det var intressant, jag kan inte direkt påstå att dom hade fördomar gentemot unga mammor men, de var kul ändå.

----------

På andra fronter i mitt liv, ja min läkartid blev flyttad till nästa vecka och efter diagnosen så har jag blivit skrämmande medveten om allt jag äter, och jag har märkt att jag är sjuk. Idag har jag bara tänkt på mat och främst sötsaker, drömt om allt möjligt gott, och det mest skrämmande är att jag tappar helt befattningen om jag inte har nåt sött hemma och det är vansinnigt.

Annars så kan jag även säga att jag är fullständigt utmattad, så otroligt trött att det är helt hemskt så ett ledigt veckolsut skulle inte ha kunnat komma mer passligt.

¨Nu tänker jag call it a night och gå o sova...

Fast först skall jag berätta lite mer om min otur, hur många har blivit mellan en bussdörr i kläm? Jag, 2ggr.. och denna gång skadade jag mig, min vrist och fot är svullen och sjuk. Jäklar ändå... när tar min dåliga tur en vändning för det bättre? I nästa liv?