Bed, det betyder ju säng på engelska, jag gillar att sova så ja, ett bra ord antar jag.

För mig blev BED ett till papper i sjukjournalen och är en förkortning av något som berättar åt mig att det är något fel på mig och att min självbehärskning inte är så kass som jag trott. BED (binging eating disorder) man lär sig något nytt varje dag eller hur är en av de fyra ätstörningar som finns, lustigt nog så är BED den ända som inte resulterar i att personen magrar till ett skelett, nej BED orsakar alltid övervikt, hej vad konstigt, om man ser på mig så e de ju logiskt att om jag skall diagnostiseras med någonting så e de ju den. Jag har pratat med min familj nu, och krafterna håller på att ta slut, det är jobbigt att förklara att jag under hälften av mitt liv lidigt av något sånt som BED. Jag har alltså inte dålig karaktär jag har fel i huvudet (nyhet anyone?). Så jag behöver inte känna mig misslyckad mera det finns en fullständigt vettig förklaring på varför jag beteer mig som jag gör, så nästa projekt, avbryta den och ta kontroll. Jag väljer rent ut sagt ett nackskott hellre än kampen som jag förväntas ingå. Jag känner mig så ensam och sårbar, som om jag varken vet in eller ut. Kanske flickorna skulle borda flytta till sin pappa, så jag inte smittar dom med min sjukdom. Så jag kan ta in på ett retreat i Arkansas var dom behandlar människor som har samma "fel" som jag.

Visste ni om att BED är att jämföra med alkohol och drogmissbruk? nej det visste jag inte heller, men jag förstår det efter min kamp om herraväldet över min kropp som alltid misslyckas. Vet ni om att jag hatar mig själv och hur jag ser ut? Som om jag skulle vara en alien bland människor, som om jag inte riktigt skulle passa in någonstans. Det är dags att göra beslut, men jag orkar inte ens tänka tanken, jag behöver någon som jag kan ta fäste vid, nån som hålelr mig i balans. Retreaten i Arkansas låter hela tiden mer lockande.

Det som är svårast att förstå för mig är hur det är möjligt att jag sedan jag var 11 år har kunnat bära på två så jobbiga sjukdomar som Depression och BED utan att nån lagt märke till det? Vet ni hur mycket gliringar jag tagit av både nära och kära såväl som av okända personer om mitt utseende, jag borde banta, men nu säger min läkare att det är så gott som omöjligt för mig att genomgå en normal bantningskur, iom mitt "fel".

Jee, nackskott valt. Livet är inte liksom riktigt värt att leva, varför skulle det när jag av nån orsak blivit alla problems packåsna.