Idag har jag och några klasskamrater varit oerhört kulturella, vi hade ett studiebesök till Åbo slott för där finns en utställning som heter, Jag drömde jag var muminpappan som drömde att... hmm den var milt sagt trist men iom att skolan ändå betalat vårt inträde så for vi på en "liten" rundtur runt Åbo slott och hundraelva trappor och salar senare så stod vi i collegeskjortor ute på slottsgården för dit kommer man om man följer exit skyltarna, needless to say so var det kul men ack mina ben som tog tillräckligt stryk förra helgen så värker och jag har skavsår under fötterna.

Imorn skall jag släpa min yngsta dotter med sina 4 tänder till tandläkaren pointen i det hela begriper jag inte men jag gör som jag blir tillsagd och sen skall jag vara slö och inte göra något alls.

För övrigt så är jag en mobbad själ i skolan av ganska förståeliga orsaker och ibland skulle det här med att kunna gräva sitt huvud ner i sanden inte alls vara en dålig grej, och nästa vecka är det seminariekryssning, jag har redan börjat min mantra, "drickvattengåosovatidigt, drickvattengåosovatidigt"

Men idag har jag alltså varit duktig och kulturell imorgon är det aboa vetus ars nova och konstmuséet som gäller eller så inte.