Så slantens andra sida, vad missar jag egentligen med att vara en studerande med familj? Vad handlar alla studiefester om? Nu vet jag, it ain´t pretty, åtminstone inte när jag kokar soppan.

Ekenäs, 4st klasskamrater, lönnkrog, alltför mycket alkohol, alltför ja ung pojke.

Skulle jag ens ha haft vett att fara hem när alla andra for till krogen men nej, jag skulle med, jag har en distinkt känsla av att jag inte sätter näsan ut i Ekenäs på ja - minst ett år.

Jag har dansat på scen, o ja man vet ju hur bra man tycker man dansar när man är i alltför många promilles fylla. För att inte tala om att ålderbarriärer som på nyktert huvud finns är totalt borta och man ja utsätter sig själv för en 12-årings (karrikerat han var myndig) aningen ivrigare påhopp än vad man är van vid. Så resultat jag spenderade två timmar till att övertala pojken att fara hem för jag var redan så nykter att jag insåg att det inte kommer bli en Mrs Robinson grej mellan oss, att vi redan gått aningen för långt och jag kände mig som Stiflers mum fastän jag inte ens legat på ett biljardbord under kvällen. Men ja. Tack och lov så hjälpte min klasskompis mig med att få typen att fatta vinken för trots att jag bekräftat att jag är hundra år äldre än han, att jag för sjutton har barn och att jag är nykter och trött oc inte ger en sovplats åt honom hos min pappa men han for hem till sitt (antar jag). Och jag for till min pappa och imorse svor jag fult över alkoholens biverkningar.

Som om krabbis/morkkis dag inte skulle ha räckt så bestämde sig min älskade mobiltelefon att drunkna i fanta så den är officiellt död. men jag fick en mycket bra leksakstelefon jag fattar noll av från r-kiosken och när jag kom hem så beställde jag en ny telefon via nätet. Sim kortet gick tack gode gud att rädda så de e bra!

Men nu ska jag gå och äta något och slötitta på tv... imorgon lär jag ska måsta gå till skolan.

Ajo, en positiv sak bör sägas om mitt ex, han har haft flickorna i 4 nätter i ett streck så jag har fått vara ansvarslös och dum ifred, imorgon skall jag vara skärpt och ansvarsfull igen. Så nu vet jag hur studerandelivet är, och ärligt jag skulle inte klara av det mer frekvent än en gång på sex månader...