And there she was, the woman who took my place.

Med andra ord så träffade jag mitt ex med sin nya öhm fjortonåring i matbutiken, jag försökte gömma mig ja menar de var en stor butik och inte en siwa var man bara krockar med varann hur lite man än vill det. Men Melinda förstod ju inte hur lite hennes mamma ville möta hennes pappa och ja pappas lolita (seriöst hon är typ 17)... så de blev en pinsam stund när jag ögnades upp och ner och för första gången så önskade jag att jag faktist skulle sminka mig om mornarna och kanske ja, satsa på mina skolkläder, men jag måste medge att jag tittade upp och ner på henne med, jag var inte imponerad. Och jag kände mig gammal som om jag och exet skulle ha varit med när Rölli var storfavorit på pikku kakkonen och vi visste vad som hänt 1989 då hon var en glimt i sin fars öga. Nåjo det är över nu. Jag lassade mina varor i full panikångest och sen bar det av. Exet hann ännu fråga om jag ännu träffar den där "vadhannusenhette" och jag gick genom mitt huvud med vild panik och undrade vad jag sagt när jag sagt och insåg att denna gång var jag inte skyldig det var ju Melinda som pratade varmt om "dendärtypensomjagegentligeninteensdejtar" bara för att han bjöd henne på chips under en mycket okonstlad kväll. Men hej jag var i en underlägsen situation då dom stod och höll varann i handen och i mitt huvud rusade en fantasi om att döda henne med en apelsin och honom med för den delen så jag lade på ett pepsodent smile och sa; "Jajamän, och bra går det", så när jag kom hem så tog jag tag i telefonen och ringde honom "som det går så bra med" och ja, jag har en dejt på torsdag, vi skall köpa en digibox åt mig, låter väääldigt spännande vilket jag antar att det kommer vara, han kommer facinerat traska runt gigantti, jag köper den billigaste digiboxen jag hittar, vi far hem till mig, han kopplar den och sen far han, så bra går det med andra ord...

Men efter att ha blivit slagen i magen så kom vi hem med flickorna och exet skickade det där klassiska meddelande som alla vill ha, "varför skall du alltid vara så otrevlig" Hallå? har jag missat något men var det inte så att DU lämnade MIG för HENNE och nu förväntas det att jag vaddå, skall bjuda på kaffe och bulla och krama henne som om hon skulle vara en long lost kär vän? Nej tack. Jag var civiliserad mer än så kan man inte kräva av mig. Så trots att jag inte har pengar att snacka om så tröstshoppade jag en brie ost som jag ska glufsa i mig och hata dom båda två för att ha förstört min annars ack så tråkiga men vanliga dag.  Jag mår riktigt illa när jag tänker på dem, usch tvi och fy. Om jag nån gång i en totalt uppochnervänd värld skulle stjäla nåns man så det sista jag skulle vilja är att prata med henne jag stal honom från, helst skulle jag be om förlåtelse för att jag är en disorineterad kvinna som inte respekterar en familj. Men okej så allt är inte hennes fel, jag menar svinet i klumpen är ju naturligtvis mitt ex, mina döttrars älskade far, ja-a du, behåll honom, han är ett riktigt kap! haha.