Idag måste jag ha haft en släng av "vara den bästa mamma sjukdomen", när vi alla vaknat i morse och ätiti morgonmål och frukt (1 poäng) så gick vi ut för att handla mjölk, vädret var ljuvligt så jag föreslog att vi skulle fara till lekparken och gunga en stund (1 poäng). Så vi spenderade en dryg timme i parken och for sedan hem och äta. Efter dagssömnen som vi alla tog så ville Melinda fara tillbaks till lekparken och vanligtvis skulle jag ha sagt något vagt som kanske imoron men nu sa jag till min stora förvåning ja. Så kläderna på, sandlåds leksakerna under armen och back to the park var vi spenderade nästan 2 h (poäng, poäng, poäng) Nathalie ville gunga så hon gunga och jag gav fart och Melinda "bakade pepparkakor" i lekstugan som jag med jämna mellanrum fick smaka på (Nami). När jag sen fick nog av parklivet så tog jag en ursinnig Nathalie under armen (hon skulle ha velat gunga ännu mer) och Melinda som inte heller ville fara så jag mutade henne med tuggummi (xylitol) och vi kom hem just passligt innan det började regna. Sen kokade jag gröt åt hela familjen (poäng) och vi åt, eller ja, Melinda var sur över att mammas kulinaristiska prestation var havregrynsgröt, Nathalie var allmänt sur och föredrog att släta ut gröten på min fina vaxdukoch jag var helt okej med en portion gröt. Sen var det horror timmen i denna residens då badkaret fylldes och grannarna fick misstänka att jag misshandlar barnen då båda vrålskrek genom bad och dusch seremonin men det blev 2-0 till mamma då båda flickorna ligger och sover med rent hår. Nathalie slocknade redan 18.45 eftersom en dag med mamma kan vara ganska påfrestande, Melinda somnade 20.00 efter en speedreading av gonattsaga av mamma eftersom jag ville se på american idol. Men all in all en jätte lyckad dag, imorgon en likadan tack (dvs om jag orkar gå till parken eller så..) och sen e de back to basics och dagis-skola rutinen igen.

I parken insåg jag hur mycket jag saknar att ha en kärnfamilj då andra familjer med mamma-pappa-barn kom till parken men egentligen, så klarar jag och flickorna mig ganska bra på tumis, eller hur?